Dinner Dress - דיבורים על דורה
מופע ארוחה
מאת תמר רבן
 
 
המופע הוצג בשנת 97-98 בפסטיבל וינה, פסטיבל ציריך, קמפנגל המבורג ובמקלט 209. בשנת 2003 במוזיאון ישראל - ירושלים ובבמת מיצג - ת"א.
בכל מופע קהל של 24 אנשים המוזמנים לסעוד ארוחת גורמה ב- 5 מנות על "שמלתה" של תמר רבן ולהקשיב לסיפורים על דורה.
צחי בוקששתר / דניאל זך (כרמלה בנחלה) מבשל את האוכל במקום וגרין מבשל את הצלילים. פנינה רייכמן רוקמת משפטי אהבה משערותיה של תמר ובוקי גרינברג מארח בדרכו האופיינית.
זוהי עבודה רבת מדיה וחושים על וב"מערכת העיכול" והיא החלק השני בטרילוגיית מיצגים בנושא שמלה.
החלק הראשון "כחור" הוצג ב- 1995-6 ו- 2002 בישראל, אוסטריה וגרמניה, והחלק השלישי "ספר הלא" הוצג ב- 1999-2000 בישראל, איטליה וגרמניה
 
תמר רבן - רעיון, סיפורים וגוף הפקה:
בוקי גרינברג - הפקה ואירוח Wiener Festwochen
צחי בוקששתר / דניאל זך - שף הארוחה Zuercher Theater Spektakel
אילן גרין - מוסיקה ובישול סאונד Kampnagel Hamburg
פנינה רייכמן - רוקמת משפטי אהבה מקלט 209 ע"ש דן זקהיים
מבחר ביקורות דינר דרס - דיבורים על דורה:
 
"...רבן ושותפיה למיצג מצליחים להפתיע בשימוש באביזרים, ביצירת רגעים חזותיים וצלילים חזקים, שנחרטים בזיכרון....
'דיבורים על דורה', המיצג הישראלי הטוב ביותר בשנים האחרונות, הוא הוכחה לכוח שהתחום יכול לצבור".         
סמדר שפי, "הארץ" 14.1.98
 
"...אם מיק ג'גר או פינה באוש או לייבאך או יוקו אונו היו מגיעים ארצה, והייתם אומרים לי שאין לכם כסף ללכת גם להופעה שלהם וגם למיצג החדש של תמר רבן, הייתי אומרת שאתם בדילמה רצינית. עד כדי כך נהניתי....לא כל יום חווים חוויה רגשית וחושנית כה עזה, שלא באה לשנייה על חשבון מהוקצעות מקסימלית, קצב נכון ויפהפיות ויזואלית".
                                                                        גליה יהב, "העיר" 16.1.98
 
"...מופע הארוחה של תמר רבן הוא הוכחה לכך שעדיין אפשר לרגש, לגרות, לעורר בקהל חוויה טוטלית המפעילה את החושים, נוגעת, מאיימת, מהנה ומרגשת. הצירוף של אוכל משובח, סאונד, הפקה ואירוח מוקפדים וסיפורים אישיים וזיכרונות - עובד".
                                                            לביאה שטרן, "סטודיו" כתב-עת לאמנות, חוברת 91, מרץ 98
 
 
"...הרגשת האי נוחות של הקהל בתחילת המופע מהבלתי צפוי נעלמת בהמשך ההופעה באופן יוצא מן הכלל. אף צופה לא קם ישר ממקומו בסיום המופע. הצופים נשארים בצוותא ושותים גראפה וקפה. וזה קסם המופע: מרחקים נשברים וקבוצת זרים נהפכת לקבוצה מאוחדת שעברה חוויה משותפת".
                                    המבורג, " Die Welt", 8.11.97
 
"...אם אזלו הכרטיסים לשש ההצגות של אמנית פרפורמנס ישראלית תוך זמן של שיא, הרי חייבת הצעה זו לפגוע ברגישויות הזמן הזה. באיזה קודים עובדת תמר רבן שהצגותיה הקולינריות נחשבות לנקודות השיא של פסטיבל וינה? הופעתה של תמר רבן מעלה למרכז את מה שמעניין בעיקר את הצופה, תענוגות ותפנוקי ההפסקה. העניין פשוט, פשוט אמנותי".
                                                ציריך, "Neue Zuercher Zeitung", 24.8.97
 
 

 

Performance Art Platform   

ארכיון אנסמבל

209